Les mesures establertes són les següents:
1. El desenvolupament de l'activitat laboral s'ha de dur a terme complint totes les mesures de seguretat i higiene establertes per les autoritats sanitàries per prevenir la COVID-19. Aquestes actuacions aniran encaminades:
- A l'adopció de mesures d'higiene i prevenció de caràcter general.
- A la prevenció del risc de coincidència massiva de persones en l'àmbit laboral.
- A la ventilació d'espais.
- Al control de la capacitat dels locals i centres oberts al públic.
Les secretaries generals o els òrgans responsables de personal, amb l'assessorament del Servei de Prevenció, són els òrgans encarregats de vetlar pel compliment d'aquestes mesures. A aquest efecte, es trametrà a cada un dels treballadors un recordatori de totes les conductes preventives bàsiques que s'han d'adoptar.
2. El desenvolupament de l'activitat laboral es podrà dur a terme en règim de teletreball, sempre que aquest règim de prestació de serveis no sigui incompatible amb les característiques dels llocs de feina i d'acord amb els termes establerts en el Decret 36/2013, de 28 de juny, pel qual es regula la modalitat de prestació de serveis mitjançant teletreball a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. L'ús de la mascareta és obligatori en tots els centres de treball sempre que es coincideixi amb altres persones en el mateix espai. En qualsevol cas, és obligatori utilitzar-la quan se circula pels espais comuns.
4. S'ha de garantir una distància de seguretat interpersonal mínima d'1,5 metres entre els llocs de feina, i en l'ús dels llocs comuns existents en els centres de treball, quan no es pugui garantir la distància de seguretat interpersonal d'un metre i mig, s'ha d'assegurar que els treballadors disposin d'equips de protecció adequats al nivell de risc.
En les unitats o els serveis on no sigui possible garantir la distància interpersonal mínima d'1,5 metres, ni disposar d'equips de protecció adequats al nivell de risc, s'han de fer els ajusts en l'organització horària que siguin necessaris per evitar aquest risc durant les franges horàries de previsible màxima afluència o concentració.
5. En el supòsit que un empleat públic tengui cura o atenció directa sobre una persona amb la qual hi hagi una relació de dependència i que hagi estat obligada a fer quarantena per motiu de la COVID-19, passarà a prestar els seus serveis mitjançant la modalitat de «teletreball COVID-19». Una vegada finalitzada la quarantena, s'ha de reincorporar al seu lloc de feina.
En el supòsit de les persones que tenguin la condició de vulnerables, d'acord amb les prescripcions indicades pel Servei de Prevenció, podran prestar els seus serveis en la modalitat de «teletreball COVID-19», sempre que no es puguin complir totes les mesures indicades pel Servei de Prevenció, i així ho recomani aquest en el seu informe.
Consulta la Resolució publicada al BOIB en el següent enllaç.